The Best of GRReporter
flag_bg flag_gr flag_gb

SYRIZA launches its own web TV channel

15 January 2015 / 12:01:11  GRReporter
2527 reads

"This will be a television channel, after 15 January and every day," Sto Kokino ("in the red") radio station of the radical left SYRIZA and the information website The Press Project that appeared after the closure of the state television ERT in June 2013 announced their cooperation.

According to the announcement that was accompanied by pictures of the studio, the project will involve regional television channels as well.

"We are preparing, in a modern multi-camera HD studio, a quality television product to create a TV channel that will not be governed by interests associated with government contracts and bank bonds," reads the statement.

As starters, the project organizers are preparing to hold daily political discussions on the upcoming parliamentary elections and live broadcasts of the election results on January 25.

"The panels of our daily talk show, Elections 2015, will involve the main players in the election campaign and journalists. Social network users will actively participate as well, being able to ask them questions.

On the election night of 25 January, we will organize for the first time in Greece a TV marathon on the Internet to broadcast live the election battle, which will start at 6:00 pm and will continue until late in the evening. It will include live broadcasts of the election results, live reports from the election headquarters of the parties, discussions in the studio and special analyses of the elections.

Contact us, because a new era in the web space is starting...and this is just the beginning," reads the message.

It appeared just before the online interview of SYRIZA leader Alexis Tsipras and the questions were posed by Twitter users.

Despite the efforts of the organizers from the party newspaper Avgi to present it as an open dialogue with citizens, the end result left no such feeling. The questions announced by a coordinator and journalist at Avgi were strictly selected, provoking the following comments:

"You are aware that Tsipras is not seeing our messages and he is receiving only those of them that he has to receive, aren’t you?!"

"People, do not let him believe that he is talking to citizens. He is put to shame."

Even the left oriented Dromografos website made a critical remark:

"Not wishing to criticize the work of the coordinators, the "interview" did not work... obviously something else was needed and it was not Twitter."

Writer Apostolos Doksiadis summarized by the following tweet:

"Samaras interview on the state television NERIT at least showed that it was agreed in advance. This one resembled the "free elections" in the USSR. 99.7% in favour of Tsipras."

Tags: PoliticsSYRIZAAlexis TsiprasWeb TVElectionsInterviewSocial networks
GRReporter’s content is brought to you for free 7 days a week by a team of highly professional journalists, translators, photographers, operators, software developers, designers. If you like and follow our work, consider whether you could support us financially with an amount at your choice.
You can support us only once as well.
blog comments powered by Disqus