The Best of GRReporter
flag_bg flag_gr flag_gb

Η αυστριακή συμμετοχή στον μεγαλύτερο όμιλο MME στη Βουλγαρία απεδείχθη κούφια

31 Μάρτιος 2011 / 14:03:08  GRReporter
1696 αναγνώσεις

Η ευρέως διαφημιζόμενη αυστριακή πλειοψηφική συμμετοχή της BG Privatinvest στον μεγαλύτερο όμιλο εφημερίδων στη Βουλγαρία απεδείχθη κούφια και επειδή η εταιρεία δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση του μεριδίου της, οι μέχρι τώρα ιδιοκτήτες μειοψηφίας Λιουμπομίρ Παβλόφ και Ογκνιάν Ντόνεφ το κατένειμαν προς όφελός τους. Αυτό έγινε σαφές από την επίσημη δήλωση των Παβλόφ και Ντόνεφ που έκαναν την Τετάρτη, με την οποία απαντούν στις κατηγορίες του εκπροσώπου της BG Privatinvest Χρίστο Γκρόζεφ ότι ο ίδιος και ο έταιρός του Καρλ Χάμπσμπουργκ έγιναν θύματα μιας “τυπικής εταιρικής κατάληψης”.

“Στον Όμιλο ΜΜΕ Bulgaria Holding δεν υπάρχει σκάνδαλο, ούτε μεταβολή της ιδιοκτησίας. Υπάρχουν έταιροι που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση του μεριδίου που έχουν ζητήσει. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ικανοποιηθούν με αυτά που τους ανήκουν”, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ομίλου ΜΜΕ Bulgaria Holding, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Ο Όμιλος περιλαμβάνει τις εφημερίδες Trud, 24 chasa, 168 chasa, κάποιες άλλες εκδόσεις και ένα τυπογραφείο, τα οποία μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 ήταν ιδιοκτησία του γερμανικού εκδοτικού ομίλου VAC, EBRD και μερικών άλλων μικρών μετόχων.

Το σκάνδαλο ξέσπασε, αφού έγινε γνωστό ότι στο τέλος της προηγούμενης και την αρχή αυτής της εβδομάδας οι Λιουμπομίρ Παβλόφ και Ογκνιάν Ντόνεφ – οι συνιδιοκτήτες μειοψηφίας στην BG Privatinvest, την ιδιοκτήτρια εταιρεία του Ομίλου ΜΜΕ, έχουν αυξήσει το μερίδιό τους έως το 83% (από το 47% που είχαν μέχρι τότε) εις βάρος του άλλου εταίρου – της εγγεγραμμένης στην Αυστρία εταιρείας BG Privatinvest (που είχε 53% μέχρι τότε), στην οποία έχουν ίσα μερίδια ο Χρίστο Γκρόζεφ και Καρλ Χάμπσμπουργκ. Μετά την μεταβολή, η οποία πραγματοποιήθηκε το σαββατοκύριακο, οι τελευταίοι την Δευτέρα έμαθαν ότι έχουν μερίδιο από 9%, ενώ οι Λιουμπομίρ Παβλόφ και Ογκνιάν Ντόνεφ - αντίστοιχα 43 και 40%.

“Έχει αλλάξει η αναλογία στα μερίδια των εταίρων σύμφωνα με την χρηματική συμμετοχή τους στην συναλλαγή, με βάση τις προκαταρκτικές συμβάσεις που υπεγράφησαν από τους εταίρους. Η αγορά των εφημερίδων Trud και 24 chasa είναι μια χρηματοοικονομική συναλλαγή, στην οποία εμείς εκπληρώσαμε τις δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει ως επενδυτές. Νιώθουμε γελασμένοι από τον κ. Χρίστο Γκρόζεφ, ο οποίος με δηλώσεις στα ΜΜΕ άγνωστο γιατί προσπαθεί να δικαιολογήσει την έλλειψη χρηματικών πόρων”, υπογραμμίζουν οι Ντόνεφ και Παβλόφ.

Την Τρίτη όταν η εφημερίδα Kapital πρώτη γνωστοποίησε τις ενέργειες στις οποίες είχαν προχωρήσει σχετικά με την μεταβίβαση μεριδίων στο μπορικό Μητρώο, ο Γκρόζεφ δήλωσε ότι δεν ξέρει τίποτα για όσα συμβαίνουν. Και έκανε υπαινιγμούς ότι αν δεν ήταν η συμμετοχή ξένου επενδυτή στη συναλλαγή, ο όμιλος VAC δε θα συμφωνούσε να πουλήσει τις εφημερίδες μόνο σε Βούλγαρους επιχειρηματίες. Έτσι οι ξένοι έγιναν εγγυητές της ανεξαρτησίας των εκδόσεων. Ο Γκρόζεφ παραπονέθηκε ότι δεν έχει πρόσβαση στα γραφεία των δύο εφημερίδων.

“Δηλώνουμε κατγορηματικά ότι η ανεξαρτησία των δύο πιο έγκριτων βουλγαρικών εφημερίδων δεν χρειάζεται “χειροφρένο”, ανεξάρτητα αν το κρατάει αυστριακό ή άλλο χέρι”, απάντησαν εκ μέρους τους οι Ντόνεφ και Παβλόφ.

Αργότερα ενώπιον δημοσιογράφων ο Ντόνεφ δήλωσε ότι τίποτε δεν γινόταν αγνοία του Χρίστο Γκρόζεφ. "Ποτέ δεν υπήρξε σύγκρουση μεταξύ μας", είπε ο Ντόνεφ. "Δεν είναι κακό να μην μπορέσεις να συγκεντρώσεις τα απαραίτητα χρήματα, απορώ όμως πώς μπορεί κανείς να θέλει να διευθύνει, αφού δεν είναι σε θέση να συμμετέχει χρηματοοικονομικά σε μια συναλλαγή”, πρόσθεσε ο ίδιος.

Απαντώντας σε ερώτηση πώς εξηγεί την συμπεριφορά του Γκρόζεφ, ο Ντόνεφ είπε: "υποθέτω λόγω υποχρεώσεων που έχει αναλάβει προς τρίτους, που δεν σχετίζονται με τον όμιλο".

Ενδείξεις για τα όσα συμβαίνουν υπήρχαν ακόμη την προηγούμενη εβδομάδα, εξήγησε με τη σειρά του ο Χρίστο Γκρόζεφ. Σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος και οι Αυστριακοί έταιροί του, τους οποίους εκπροσωπεί, ήθελαν να έχουν δικαίωμα "μονάχα να μπλοκάρουν ορισμένες κακές πρακτικές που παρατηρούνται”. Κατά τη γνώμη του η ιδέα ήταν ο διευθυντής Λιουμπομίρ Παβλόφ να μην μπορεί να απολύει και να διορίζει αρχισυντάκτες των ΜΜΕ χωρίς την συγκατάθεση των εταίρων. Στην επιθυμία αυτή των Αυστριακών όμως ο Παβλόφ απάντησε με τον εξής τρόπο: “Από δω και εμπρός η συνδιοίκηση θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τον Εμπορικό Νόμο”.

Ο Гκρόζεφ ακόμη τότε υποψιάστηκε ότι ετομάζεται κάτι παρόμοιο, αλλά δεν κατάφερε να αντιδράσει εγκαίρως αποσύροντας το πληρεξούσιο του Παβλόφ, με το οποίο ο τελευταίος διοικούσε εξ ονόματος όλων των συνιδιοκτητών.

Όσον αφορά τις κατηγορίες ότι δεν εκπλήρωσαν τις υποχρεώσεις που είχαν αναλάβει σχετικά με την επένδυση, ο Γκρόζεφ δήλωσε ότι και για τις δύο πλευρές μέχρι τώρα η επένδυση πραγματοποιείται σύμφωνα με το συμβόλαιο.

Μάχη στο πεδίο του Εμπορικού Μητρώου

Εντωμεταξύ έγινε γνωστό ότι με ορισμένες αποφάσεις της Τετάρτης η Υπηρεσία καταχωρίσεων αρνήθηκε να καταχωρίσει στο Εμπορικό Μητρώο τις συναλλαγές μεταβίβασης της ιδιοκτησίας του Ομίλου ΜΜΕ Bulgaria Holding. Αυτό σημαίνει ότι η διαμάχη μάλλον θα μεταφερθεί στο Δικαστήριο της Σόφιας, όπου υποβάλλονται ενστάσεις κατά των αποφάσεων της Υπηρείας Καταχωρήσεων.

 

 

Πηγή: mediapool.bg

 

Tags: όμιλος ΜΜΕ σκάνδαλο BG Privatinvest Bulgaria Holding
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΜΑΣ!
Το περιεχόμενο του GRReporter φτάνει σε σας δωρεάν 7 ημέρες την εβδομάδα. Δημιουργείται από μια ομάδα επαγγελματιών δημοσιογράφων, μεταφραστών, φωτογράφων, εικονοληπτών, ειδικών λογισμικού, γραφικών σχεδιαστών. Αν σας αρέσει η δουλειά μας και την παρακολουθείτε, σκεφτείτε μήπως θα θέλατε να μας υποστηρίξετε οικονομικά με ποσό που επιθυμείτε.
Subscription
Μπορείτε να μας βοηθήσετε και με εφάπαξ αποστολή οποιουδήποτε ποσού:
blog comments powered by Disqus